16 december 2006

Mormor

Ringde Mormor idag för att fråga om Frippe får bo där över jul och nyår så att han kan få slippa att bli runt släpad.
Så här löd samtalet. (Mormor har haft marsvin förut.)

- Hejsan Mormor, det är jag.
- Nämen HEJSAN! Jag har tänkt ringa dig för att höra hur det går med marsvinet.
- Jo det går bara bra, han bor i köket hos oss och han älskar tomat.
- Nämen ååå så mysigt. Tänk om man hade en sån där hemma...(låter drömmande)
- Ja tänkte fråga dig om Frippe får bo hos dig i jul?
(En jätteglad mormor svarar)
- JAaaa det får han så gärna, jag hade hoppats på att få låna honom lite!
- Jättesnällt, då vet jag att han kommer få det bra över jul. Sen så är det så att vi kommer åka iväg över nyår och jag skulle vilja slippa (en ivrig mormor avbryter snabbt)
- Men han får bo HÄR så länge, jaadå det får han!!!
.... och så fortsätter samtalet om allt från marsvin till bäbisar.

Hon är helt underbar min lilla mormor!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha.. det låter som mormor det :D