19 december 2006

Söta R

Ja, ni kom ihåg den R som minnsan inte skulle ha något med ett marsvin att göra.

* Här om morgonen kommer jag ut i köket och ser att Frippes lampa redan var på. Med ett leende konstaterar jag att det måste vara R som hade tänt den innan han gick till skolan. När han kom hem frågade jag honom och han berättar att han brukar säga god morgon till Frippe innan han går.

* Idag satt jag i vardagsrummet när R lagade mat i köket.
Jag hör en liten Frippe som plötsligt kommer på att det är mat på gång och börjar tjuta.
R börjar plötsligt pratar med Frippe:
Du kan inte äta det här för det är lök.
Lök är inte bra för dig.
Allt detta säger R i en väldigt snäll röst.
Plötsligt blir det tyst och jag går in i köket, där ser jag Frippe mycket nöjd med en stor morot framför sig.

Är han inte för söt!

Inga kommentarer: