06 december 2006

Jag har blivit med marsvin

Jag vet att jag inte skulle men jag kunde inte låta bli.

Jag och mamma gick in i djuraffären för att TITTA på marsvin och såg en helt bedårande liten kille.
Han på djuraffären visste hur man skulle sälja för han lyfte upp marsvinet och la den i min famn. Där började detta långhåriga lilla knyte att kuttra nöjt och jag var såld.
Jag la ner marsvinet i buren igen för att gå hem och förhandla med R. Ute i bilen säger mamma att jag får denna söta varelse i julklapp om jag vill...jag funderar ett tag och kommer fram till att jag har ju redan bur och allt annat jag behöver så marsvinet kommer inte kosta mig några stora pengar.
Väl hemma påbörjades livliga diskussioner med R om hur jag skulle göra. Jag vill inte gå emot honom men samtidigt måste jag ju få ha en egen vilja.
Det slutade med att R sa att jag fick ta hem marsvinet om han slapp ha något med det att göra.
Jag tänkte att vad spelar det för roll, jag tar ju redan hand om fiskarna som han ville ha.
Så igår åkte mamma och jag och hämtade Frippe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste lägga in bild på honom!! (inte på R alltså, utan på Frippe ;))