29 november 2006

Byta lektion?

Ni vet hur det var i skolan när man hade en lektion som man inte ville ha. Man ville att den skulle vara slut innan den började. Man vile hellre bita av sig foten än att gå in i klassrummet...ja, ni förstår vart jag vill komma.
Oftas fick man sitta där endå och den enda räddningen var att drömma sig bort. Drömma sig bort från läraren som babblade enformigt och obegripligt om några konstiga formler eller människor som har råkat göra något stort under deras levnadstid. Dessutom är de för länge sedan jord så det är ju inte som om jag kan tacka dem för deras stora hjältedåd.
Där i den lektionen sitter jag nu och jag börjar få slut på roliga ideer som kan skingra mina tankar för en stund.

Jag vill byta lektion eller åtminstone ta en liten rast.

Inga kommentarer: