03 januari 2007

Nu är allt firande över för detta år

Japp nu är allt firande över, hur mysigt det än har varit.
Julen har varit helt underbar och detta tack vare min underbara familj samt Rs familj. Jag tycker så mycket om dem så det saknas ord. Men det ska man väl göra...alltså älska dem gränslöst!
Nyår skulle inte visa sig sämre och blev precis lika bra som julen.
Det blev Vänner avsnitt på Vänner avsnitt tills vi började med maten. En riktig lyx middag med förrätt, middag och efterrätt.
Till förätt blev det baguett vi rostade i ugnen med lite olja och vitlök, på hade vi avokadoröra och mozzarella samt mango. Hur gott som helst. Till middag blev det oxfilé med potatisgratäng, rödvinssås och sallad. Mmmmm... Till efterrätt hade jag och P gjort en cheese cake med hallon och mango på...den blev farligt god kan jag säga.
Bröllopsdagen har ju också varit!
Hur mysigt och trevligt det än har varit så är det skönt att komma hem och få ha alla sina saker runt om sig. I jul så sa svärmor; ska inte ni ha julen hemma hos er något år? Jag har aldrig tänkt på det så...eller jag har tänkt på det men har tänkt att de nog inte skulle tycka de var någon bra idé. Svärmor såg iallafall nöjd ut med sin fråga och mamma såg förväntansfull ut. Tja tänkte jag, så nästa år kanske det blir jul här hemma!

Solen har lyst så fint sen vi kom hem. Jag tror att den har lyst varje dag faktiskt. Den har längtat efter oss...
Nu är det snart helg! Då kommer mamma och pappa ner med Frippe!

Inga kommentarer: