20 januari 2007

Gud va dålig jag är på att skriva

Jag har verkligen haft fullt upp den senaste tiden med marsvin, skola och bara rent hushållsarbete.
Har i allafall börjat med mina skoluppgifter och har konstaterat att det som såg väldigt avancerat ut kanske inte var så krångligt ändå.

Har haft en riktig mys fredag och idag har inte heller varit tokig. R och jag bäddade i soffan igår efter att ha ätit en god middag och kollat på "Så Ska Det Låta". Jag håller envist fast vid att vi inte ska ha tv i sovrummet, jag tror nämligen att jag kommer att vakna mitt i natten då av ett högt tjutande ljud och myrornas krig. Men ibland kan det vara mysigt att bädda i soffan och krypa ihop tillsammans och kolla på någon bra film tills båda somnar.
I morse vaknade vi sent och hela dagen har varit en riktigt slö dag. Jag har gått i min pj och myst med marsvinen, R har spelat CIV. Det är så skönt att ha såna här dagar...de gör att man orkar med resten av veckan på ett bra sätt.

Vi fick mail av ett par kompisar idag. De är utomlands och rider på elefanter i 30 graders värme...inte alls avundsjuk då det har bestämt sig för att snöa här och vara minusgrader. Men vad gör väl det då man har ett sprillans nytt termotäcke, pyjamas, ljus och massa filmer.

Inga kommentarer: