28 januari 2007

Igår tyckte R och jag att vi hade pluggat tillräckligt och behövde en paus. Solen sken ute och vi bestämde oss för att åka ner på stan för att gå och strosa i det fina vädret.

Sagt och gjort så befann vi oss nere på stan. Det var jättemysigt att gå runt och bara kolla. Hittade massa saker vi skulle vilja införskaffa och ännu mera saker som vi funderade på vilka det är som köper. Exempelvis hittade vi en stor manik som skalar äpplen genom att man vevar på den. Visst är den säkert rolig att ha till första äpple men sen kommer den ju bara att stå och samla damm.

På vägen hem stannade vi och åt och väl hemma kröp vi ner i soffan och tittade på Fraiser hela kvällen. MYS!!

Tidigare i veckan var jag och hälsade på J och fick hålla i hennes sprillans nya bäbis. Han är helt underbar och han låg och sov hos mig jättelänge. GULLUNGE!!
Jag har dock glömt bort hur det är att byta blöjor på dessa små liv så trotts J: s varningar så kissade han på mig. Efter det bad jag J ta över och jag ställde mig bakom för att observera inför framtida byten.

Pappa var för söt i helgen. Under mitt och R: s Fraiser tittande ringde pappa och sa glatt att han hade skaffat en webkamera så nu ville han veta hur man gör för att vi skulle kunna se varandra. (Mamma och min syster var i Stockholm för att titta på Huddiksvall teatern eller cp: na som min syster skrev till mig. Trots att det kanske inte riktigt var rätt referering så hade hon haft en trevlig kväll.)
Pappa och jag satt i allafall ett bra tag med webkameran och efter skapanden av msn - konton, inställningar, undervisning i snabbkomandon på datorn och lite svordomar fick vi det att fungera. När allt var klart såg jag en stolt pappa i mitt webkamera fönster och dessutom en del utan Elton (mamma och pappas katt).

Inga kommentarer: