10 januari 2007

Bruce Springsteen med "The Seeger Sessions"

Min absoluta favoritskiva just för tillfället...R:s med för den delen.
Den svänger så härligt och man blir så glad av den. Kom på mig själv när jag gick till skolan att jag gick i takt till musiken. De som möte mig måste ha undrat varför jag struttade fram längs gatan och såg så glad ut trots den tidiga timman. Kanske gjorde jag dem glada också.

Det kanske blev så att jag (R) köpte skivan som gjorde mig glad, jag i min tur spred min glädje vidare genom strutt på gatan till de jag mötte, de blev glada genom mig och i sin tur spred de glädjen vidare till alla de mötte.
När jag tänker efter så har jag gjort en riktig god gärning idag genom att sprida glädje till världen...hmm, inte dåligt. Inte behövde jag anstränga mig speciellt heller, struttade bara i takt till bra musik!



Inga kommentarer: