04 juni 2007

Årets sämsta dag är utsedd

Idag vaknade jag till en solig dag.
Gjorde mig klar och tog bussen till affären för att köpa hö.
Kommer till affären och får reda på att de inte har fått hem någon hö.
Missar bussen hem och där med bussen in till stan igen för att hinna till jobbet i tid.
Tänker att ja, ja, jag tar nästa buss och cyklar till jobbet, samtidigt passar jag på att handla lite.
Denna bussen är inställd.
Står där utan hö och med matvaror som jag inte kommer hem med.
Tänker att jaha då får jag gå till jobbet med matvarorna men kommer på att jag inte har med mina arbetskläder.
Går in på skopunkten och köper mig ett par nya jobbarskor (som jag visserligen har funderat ett tag på att köpa, men kanske inte idag).
Traskar till jobbet.
Där har jag bestämt mig för att prata med chefen om att jag inte trivs på arbetet och inte vill jobba kvar.
När jag väl har samlat mod går jag inte till chefen och börjar mitt noga planerade tal.
M
en som alltid när jag är sjukligt nervös och ska prata om mig själv så känner jag att tårarna börjar rinna.
Sitter alltså där och försöker berätta hur jag känner med tårarna rinnande och en förvånad chef som inte förstår hur jag inte kan trivas när jag inte har fått annat än beröm av mina arbetskamrater.
Går ifrån chefen och fortsätter jobba. Lite senare ropar chefen på mig, hon och samordnaren vill prata med mig.
Går in till samordnaren som ser lika förvånad ut som chefen över hur jag känner.
Drar samma historia för henne och åter igen börjar tårarna rinna, står alltså där och gråter igen.
Kommer överrens om att gå hem och fundera på allt igen.
Blir mött vid jobbet av en underbar R som har tänkt att hjälpa mig hem matvarorna.
Knallar till bussen men nästan framme ser vi bussen åka utan oss.
Får vänta en timme på nästa buss.
På bussen hem säger R att en av mina ÄLSKADE lyktor har ramlat ner från väggen och gått sönder (de säljs inte på Indiska längre).
Väl hemma börjar R och jag diskutera dagen och har lite skiljda meningar och en vild diskussion bryter ut...

Jag vill bara gå och lägga mig och vakna till en bättre dag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch, det lät som värsta dagen ever! Stackars du!! Men varför trivs du inte på jobbet? Jag trodde det va bra där?

eline sa...

Åh STOR kram gulle! Vad är tokigt med jobbet? Jag ringer imorgon och pratar.

Carina sa...

Åh, gummis! Varför ringer du inte! Knäppskalle!
Förstår du inte att min bil nästan alltid står till förfogande?? Ringer dig!

Varm kram till världens goa vän

everydayordinary sa...

Jag jobbar ju på två ställen och det är det ena stället som jag inte trivs på. Det är dock inte det stället jag ska vara på i sommar. Men man kan ju å andra sidan inte trivas överallt.