12 mars 2007

Veckorapport

Nu har jag praktiserat en vecka och allt går jättebra. Tanterna och farbröderna är så söta och personalen är trevlig.
Det känns skönt att vara tillbaka igen och jag inser mer och mer att detta nog är mitt kall i livet. Det känns bra när jag går hem för dagen och det känns som att jag har gjort en skillnad, gjort något bra.
Tyvärr så sammanföll mitt kall med dålig lön och kassa arbetstider men vad ska man göra.
Kanske starta eget...eller hur Bus... ;)

Jag har alldeles nyss beställt biljetter hem till Uppsala. Vi ska hem över påsken och det ska bli så mysigt. Jag gillar påsken och ser verkligen fram emot att få fira den hemma. Mamma älskar att pynta oavsett om det är påsk, jul eller midsommar och även om vi inte springer och letar påskägg längre så finns det lite pirr kvar långt inne i hjärtat.
Det är när man tänker sånt här som det börjar ticka extra i äggstockarna. Tänk va mysigt att ha ett litet busfrö som vaknar på morgonen alldeles full av förväntan och som senare får springa runt och leta efter det efterlängtade påskägget.
Jag längtar...

Inga kommentarer: