04 januari 2008

Annorlunda dag

Blev väckt i morse av jobbet som ville att jag så fort som möjligt skulle ta mig inte till stan för att jobba. Visst sa jag utan att veta vad dagen hade för krumma ideér planerade för mig.
Som sagt så började dagen ganska abrubt med att vakna halv 7 av telefonen vidare hann jag kasta i mig lite frukost och slänga mig på bussen som gick 7 minuter över 7 (en härligt kall och blåsig morgon), vidare på bussen började jag må dåligt och man kan väl säga att det har hållt i sig under hela dagen. Detta har resulterat i att jag har tappat saker, haft sönder saker, gjort kaffe till R med kallt vatten och lite annat "skojigt".
Till slut gav jag upp och bestämde mig för att lägga mig i soffan och läsa det sista kapitlen ur Harry Potter. Detta visade sig vara ett bra beslut och medan R gav sig iväg till affären för att handla lite till frukost i morgon läste jag ut boken med lite uppmuntrande buffar från "magen".
Alldeles nyss läste jag dessutom ett mail från min lärare. Mailet bestod av betygsättningen av den sista kursen jag gjorde innan jul. Jag fick VG!! (Fast jag sattsade på G) Fy Fan Vad Jag Är Bra!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt jobbat gullet! Du förtjänar alla fina betyg du kan få!