18 oktober 2007

Pannkaksmiss

Min söta Älskling ringde igår och tyckte att vi skulle göra pannkakor till middag.
Okej sa jag och sms:ade honom en inköpslista som löd; mjölk, frasvåffelsmet, sylt och glass.
Älsklingen kommer efter VÄLDIGT lång tid hem med; mjölk, glass, nyponsoppa, blåbärste, hallonsylt (my favorite), jordgubbsylt och russin. Jag konstaterar snabbt att både russin och nyponsoppa har vi redan hemma men tyckte att han var snäll som hade tänkt på mig och handlat hem detta. Jag frågar honom lite snällt var frasvåffelmixen var, detta leder till svordomar och ett konstaterande att han glömt detta. Jag fnissar lite för mig själv och säge
r snällt att vi får göra vår egen smet.
Sagt och gjort: där står jag i köket efter att ha tagit fram ett rrecept på ffrasvåfflor från ICAs hemsida.
R
esultatet blev sådär (kan man minst sagt säga) och när Älsklingen kommer ut i köket tittar han skeptiskt på mig. Jag kan ju hålla med om att de inte ser så aptitliga ut och framför allt inte mättande men de smakade faktiskt helt okej. Efter detta misstag slänger jag bort smeten och tänker att jag börjar om med ett hederligt resept från "Vår kokbok", det måste ju vara beprövat och bra. Mycket riktigt så blev mina tankar besannade när fina gyllene och ganska frasiga våfflor uppstod ur våffeljärnet. Så efter mycket om och men så fick vi äntligen våra våfflor med god hallon (jordgubbs) sylt och gräddglass!!

Inga kommentarer: